Aby sprawnie zarządzać firmą budowlaną

Ocena: 0
2280

Sprawne zarządzanie firmą budowlaną w obecnych czasach nie może się obejść bez wsparcia informatycznego. Kluczem do optymalizacji kosztów oraz oszczędności czasu pracy w branży budowlanej jest inwestycja w nowoczesny system ERP.

We wdrożeniach systemów informatycznych klasy ERP produkcji Comarch specjalizuje się firma Graphcom. Idealnie sprawdzają się one zarówno w firmach produkujących materiały budowlane, jak i zajmujących się ich dystrybucją. System umożliwia zaawansowane wsparcie dla działań produkcyjnych i sprzedażowych. W firmach produkcyjnych, w zależności od stopnia skomplikowania procesów technologicznych, możliwe jest dokonanie wyboru pomiędzy prostą kompletacją a zaawansowaną produkcją. System informatyczny ERP pozwala m.in. na precyzyjne harmonogramowanie produkcji oraz kontrolę procesu produkcyjnego na każdym etapie.

Cała sekwencja operacji związanych z obsługą zamówienia odbywa się szybko i automatycznie. System ERP pozwala na tworzenie oferty, rejestrowanie zamówienia, wystawienie faktury, dokumentu wydania towaru, przygotowanie wysyłki, aż po przyjęcie zapłaty, rozliczenie należności i zaksięgowanie dokumentów. Rozwiązanie obsługuje zaawansowane rabaty, promocje i limity kredytowe.

Wykorzystanie rozwiązania informatycznego klasy ERP w firmie z branży budowlanej integruje wszystkie procesy biznesowe przedsiębiorstwa. W rezultacie obieg informacji staje się jasny i efektywny, pracownicy oszczędzają czas, następuje redukcja kosztów. Dzięki narzędziom do kontroli realizacji projektu, przedsiębiorstwo może mieć pewność, że dotrzyma umówionych terminów i zmieści się w kosztach przewidzianych na inwestycję. Rosnąca grupa zadowolonych klientów to większe zyski i wzmocnienie renomy firmy, która staje się wiarygodnym partnerem.

Inne przykłady korzyści biznesowych to:

  • stały wzrost jakości świadczonych usług,
  • odciążenie pracowników od rutynowych czynności operacyjnych,
  • skuteczniejsze wykorzystanie istniejących kanałów zbytu,
  • usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy,
  • skrócenie czasu realizacji projektów i zwiększenie ich bezpieczeństwa.

Decydując się na zakup zintegrowanego systemu informatycznego ERP trzeba zacząć od oceny tego, w jaki sposób poszczególne funkcje oprogramowania przyczynią się do zwiększenia efektywności procesów. Oprogramowanie musi być w pełni dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa z branży budowlanej, gdyż tylko taki system niesie ze sobą wyraźne i policzalne korzyści. Graphcom, wdrażając oprogramowanie klasy ERP, zwraca szczególną uwagę na te, elementy systemu, które po wdrożeniu, realnie się przyczynią do rozwoju przedsiębiorstwa.

Ze względu na szeroki asortyment system ERP musi być wyposażony w rozbudowaną, centralną bazę danych, dokładnie opisującą produkty (grupy towarowe, kody kreskowe, zdjęcia, dodatkowe cechy i dokumenty towarzyszące). Rejestracja danych w magazynie powinna być realizowana za pomocą urządzeń mobilnych (kontrola położenia produktów). Dla utrzymania wymaganej rentowności sprzedaży, stosuje się mechanizmy kontroli polityki cenowej.

Bardzo ważna jest platforma B2B – automatyzująca wymianę danych o cennikach i asortymencie, wspierająca elektroniczną wymianę dokumentów handlowych z dostawcami i dystrybutorami, wspomagająca obsługę reklamacji. W składzie budowlanym, czy w salonie sprzedaży, oczekuje się ergonomicznych narzędzi do obsługi sprzedaży detalicznej.

Ponieważ zakup systemu informatycznego ERP to inwestycja, która musi przynieść zwrot, należy dokonać oceny tego czy i w jakim czasie uda się go uzyskać. Graphcom proponuje przeprowadzenie unikalnego audytu korzyści, który prowadzi do skutecznej realizacji wdrożeń, pozwalających uzyskać mierzalne rezultaty biznesowe. Wykazuje realne, policzalne korzyści zarówno w zakresie oszczędności czasu pracowników jak i poprawy rentowności firmy.

Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że czas zwrotu z inwestycji w system ERP w firmie dystrybucji materiałów budowlanych czy wykończeniowych nie przekracza 24 miesięcy. Dzięki implementacji oprogramowania Comarch jego użytkownicy mogą liczyć m.in. na to, że czas potrzebny na podjęcie decyzji zakupowych poprawi się aż o 76%, a wzrost marży ze sprzedaży zwiększy o 11,31%.

(Opracowano na podstawie materiałów firmy
Graphcom Sp. z. o.o.)

Źródło: Informatyka w Budownictwie, nr 4 (16) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy