Kupiłeś program i co dalej?

Ocena: 0
2503
Zakup oprogramowania, które będzie głównym narzędziem pracy to nie wszystko. Oprócz wyboru produktu dopasowanego do potrzeb, należy wziąć pod uwagę zakres opieki nad programem po sprzedaży jaki oferuje dana firma.

Rys. Athenasoft

Aktualizacje z „Buduj z Głową”

Firma Athenasoft Sp. z o.o., której głównym produktem jest program do kosztorysowania Norma dostępny w wersji zaawansowanej – Pro i nieco prostszej – Standard, robi wiele, aby klient, który nabył program, nie poczuł się pozostawiony samemu sobie. Wraz z zakupem programu (lub w dowolnym późniejszym momencie) można nabyć abonament kwartalnika „Buduj z Głową”, który oprócz publicystyki branżowej i informacji prawnych, zawiera aktualizacje programów. W ten sposób nabywca abonamentu ma pewność, że cztery razy do roku otrzyma najnowszą wersję programu wraz z nowymi i zaktualizowanymi katalogami. Zmiany w programie są wprowadzane w miarę nowych pomysłów zespołu autorskiego firmy. Te zaś w dużej mierze wynikają z kontaktów z użytkownikami. Programy Norma zostały dotychczas sprzedane w liczbie ponad trzydziestu tysięcy egzemplarzy, więc informacje o potrzebach kosztorysantów napływają do działu projektów szerokim strumieniem.

W stałym kontakcie z użytkownikami są pracownicy działu serwisu, których zadaniem jest pomoc w sytuacji, gdy kłopoty z programem wynikają na przykład ze złej konfiguracji systemu, lub niedostatecznej wiedzy informatycznej kosztorysanta. Bywa tak, że nowy użytkownik niedokładnie przeczytał instrukcję, albo nie zajrzał do „Pomocy”. W takiej sytuacji zazwyczaj wystarczy krótka rozmowa z serwisantem, aby wszystko stało się dla użytkownika proste i jasne. Bywa jednak i tak, że problem zgłoszony przez klienta jest nietypowy. Wówczas sprawa jest przekazywana do działu projektów, gdzie zostaje poddana analizie i rozwiązanie problemu jest przekazywane nie tylko autorowi pytania, ale bardzo często finałem jest opracowanie nowej funkcji programu lub modyfikacja funkcji istniejących. Zdarza się, że dodatkowego wyjaśnienia wymagają funkcje istniejące w programie. Takie rozmowy (telefoniczne lub przez e-mail) skutkują następnie publikacjami w dziale „Listy od Czytelników” w „Buduj z Głową”, a te ciekawsze – w dziale „Artykuły techniczne”. W dziale tym umieszczane też są szczegółowe opisy wszelkich zmian i rozszerzeń funkcjonalności programu. Odpowiedzi na pytania, które najczęściej się powtarzają, mogą użytkownicy programów znaleźć na stronie www.ath.pl pod adresem www.ath.pl/pub_faq/Serwis.html.

W ramach utrzymywania kontaktów z klientami, firma Athenasoft prowadzi różnego rodzaju szkolenia. W tym celu wydzielono odrębną komórkę organizacyjną pod nazwą Akademia Athenasoft. Podczas kursów, uczestnicy pod okiem doświadczonych wykładowców, poznają szczegóły pracy z programem i uczą się jak najbardziej efektywnie wykorzystywać posiadane narzędzie. Ci zaś, którzy nie mają doświadczenia w pracy kosztorysanta, mogą odświeżyć sobie znajomość zasad rozliczania robót budowlanych i montażowych, poznając też nowe metody, takie jak kosztorysowanie według reguł określonych przez organizację FIDIC. Szczegóły związane z działalnością szkoleniową można znaleźć na stronie Athenasoft pod adresem www.ath.pl/pub_szkolenia/Szkolenia.html.


Rys. Chandney Software

Jak widać, zakup programu to początek, a nie koniec współpracy z producentem. Wieloletnie doświadczenie pracowników firmy Athenasoft gwarantuje, że każdy uzyska szczegółowe i wyczerpujące informacje na temat programów i sposobów rozwiązywania ewentualnych problemów.

„Serwis Plus” firmy Chandney Software
Firma Chandney Software Sp. z o.o. znakomicie dostosowała swoje produkty do potrzeb rynku. Winbud Kosztorys Start i Prof są stosunkowo łatwe w obsłudze. Winbud Kosztorys Start jest dedykowany osobom korzystającym z programów do kosztorysowania sporadycznie, mającym mniejsze doświadczenie, program Winbud Kosztorys Prof. to dobry wybór dla osób sporządzających kosztorysy na co dzień i szukających narzędzia do kompleksowego wspomagania prowadzenia budowy.

Na stronie firmy www.winbud.pl można znaleźć dokumentację obydwu programów (podręcznik) oraz samouczek ułatwiający użytkownikom posługiwanie się daną aplikacją.

W ramach obsługi posprzedażnej programu Winbud Kosztorys, Chandney Software oferuje usługę „Serwis Plus”. Obejmuje ona aktualizację programu Winbud Kosztorys przez 12 kolejnych miesięcy (3 nowe wersje w roku), dostęp on-line do nowych wersji oraz aktualizację i rozbudowę bazy KNR. Ponadto klienci mogą uzyskać pomoc techniczną przez telefon w godzinach pracy biurowej oraz konsultować się z ekspertami firmy przez e-mail.

Chandney Software organizuje specjalistyczne szkolenia, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Dodatkowo świadczy usługi wprowadzania katalogów norm zakładowych na zamówienie, tworzenia szablonów wydruków, parametryzacji komunikacji z systemem magazynowym Sage Symfonia oraz dystrybucji cenników (również w formie prenumerat) najpopularniejszych wydawnictw cenowych takich jak: Sekocenbud czy Bistyp. Specjalizuje się również w sprawowaniu ogólnej opieki informatycznej nad firmą.

Chandney Software ściśle współpracuje z użytkownikami programów, uważnie słuchając, zbierając ich uwagi i pomysły dotyczące funkcjonalności systemu. Na podstawie sporządzanych statystyk tworzy harmonogram rozwoju systemu Winbud odpowiadając w ten sposób na potrzeby rynku.

Serwis dla kosztorysujących w programie Zuzia
Nowa wersja programu do kosztorysowania Zuzia9, jednego z najpopularniejszych polskich systemów kosztorysowych spełnia wysokie wymagania odnośnie jakości oprogramowania oraz obsługi posprzedażnej. Zuzia9 została zmodyfikowana począwszy od wyglądu graficznego przez rozszerzenie bazy katalogowej, przyspieszenie i zoptymalizowanie mechanizmów obliczeniowych kończąc na zaawansowanych funkcjach eksportu.

Zadowolenie klientów używających Zuzi9 dotyczy nie tylko funkcjonalności programu ale również obsługi związanej z jego serwisem i opieką techniczną.

Szczególną cechą programów do kosztorysowania jest ich nieustanna modyfikacja związana z wysokimi wymaganiami użytkowników. Zuzia9 dostarczana jest wraz ze specjalistycznym programem pozwalającym każdemu użytkownikowi bez konieczności posiadania jakiejkolwiek wiedzy informatycznej na połączenie się z internetowym serwerem i automatyczne pobranie stamtąd wszystkich nowości i zmian. Każda nowa wersja dostępna jest również bezpośrednio ze strony internetowej www.zuzia.com.pl. W ramach opieki technicznej użytkownik ma możliwość pobrania bezpłatnie z Internetu wszystkich aktualizacji wychodzących przez 12 miesięcy od dnia zakupu programu (bądź później już samej opieki).

Szkolenia są niewątpliwie jednym z elementów, bodajże najważniejszym, w poznawaniu i późniejszej obsłudze danego programu. Pozwalają poznać specyfikę programu od podstaw lub w dalszym etapie użytkowania rozwiązywać powstałe problemy, a w przypadku nowości czy aktualizacji w krótkim czasie uzyskać potrzebne informacje. Krótki czas jest ważny, stąd firma Datacomp stworzyła możliwość szkoleń on-line. Takie szkolenia skracają czas oczekiwania do maksymalnie kilku dni, a klient oszczędza pieniądze związane z dojazdem, gdyż może odbyć szkolenie siedząc wygodnie przed monitorem swojego komputera w firmie lub w domu. Oczywiście jest także możliwość szkoleń w siedzibie firmy Datacomp. Szkolenie on-line trwa średnio 40–50 minut w zależności od indywidualnych potrzeb. W jego trakcie klient ma możliwość rozmowy z osobą szkolącą oraz podgląd jej monitora, przez co szybko może uzyskać interesujące go informacje.

Cena nowego programu oraz aktualizacji zakupionej przez dotychczasowego użytkownika obejmuje roczną opiekę techniczną, w czasie której można pobierać ze strony internetowej producenta wszystkie uaktualnienia.

W ramach „Zuzia Teleserwis” użytkownicy mają dostęp do bezpłatnych telefonicznych porad w zakresie programu i zagadnień kosztorysowych. Porady udzielane są przez specjalistów pod numerem telefonu: (12) 412 99 77, info linia (801) 011 468 (koszt jak za połączenie lokalne).


Rys. DataComp

Dodatkowo Datacomp dla swoich klientów uruchomił także „Serwis Kosztorysowanie”, który umożliwia uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące zagadnień merytorycznych związanych z szeroko rozumianą problematyką kosztorysowania. Jest to platforma wymiany doświadczeń dla kosztorysantów. Zakres pytań dotyczy baz katalogowych, cenników, metod kosztorysowania, interpretacji przepisów. Pytania należy zadawać przez stronę www.zuzia.com.pl.

Kursy dla użytkowników systemu Kobra oraz Inwest
Orgbud-Serwis dysponując wieloletnią praktyką i doświadczeniem z dziedziny kosztorysowania, oferuje system kosztorysowania szczegółowego Kobra oraz uproszczonego Inwest. Są to niezastąpione narzędzia dla każdego inwestora, również udzielającego zamówień publicznych, wykonawcy, projektanta, rzeczoznawcy majątkowego, kredytodawcy, ubezpieczyciela. Programy służą do kosztorysowania szczegółowego oraz uproszczonego, ustalania planowanych kosztów robót budowlanych i prac projektowych, kiedy to kalkulację oprzeć trzeba na cenach jednostkowych robót na różnym poziomie scalenia.

Orgbud-Serwis zapewnia klientom całoroczną aktualizację systemów w pakiecie konserwacji.


Rys. Orgbud-Serwis

Klienci Orgbud-Serwis mogą również zadawać pytania dotyczące systemów kosztorysowych, baz cenowych, metod kosztorysowania oraz stanu prawnego w kosztorysowaniu, telefonicznie lub przez e-mail. Co kwartał na stronie www.orgbud.pl zamieszczane są aktualne bezpłatne informacje o cenach materiałów wybranych producentów oraz artykuły problemowe. Pod adresem www.ksiegarnia.techniczna.pl ośrodek prowadzi ciągłą sprzedaż publikacji z zakresu budownictwa.

Ośrodek Orgbud-Serwis posiadając wysoko wykwalifikowaną kadrę rzeczoznawców kosztorysowych Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych organizuje cyklicznie komputerowe kursy kosztorysowania robót budowlanych o różnych stopniach zaawansowania.

Stopień podstawowy kursu przeznaczony jest dla osób zamierzających podjąć pracę w charakterze kosztorysanta robót budowlanych, bądź też chcących podnieść kwalifikacje zawodowe, przyswoić sobie zalecane przez organizacje kosztorysowe rozwiązania oraz usystematyzować posiadane wiadomości. Program kursu przygotowano pod kątem zapoznania uczestników z aktualną sytuacją prawną w kosztorysowaniu oraz preferowanymi przez środowisko budowlane metodami i podstawami kalkulacji. Oprócz zajęć teoretycznych przewidziano ćwiczenia praktyczne polegające na sporządzaniu kosztorysów ofertowych różnymi metodami oraz kalkulacji inwestorskich w zamówieniach publicznych.

Kurs zaawansowany ukierunkowany jest głównie na praktyczne ćwiczenia w systemie kosztorysowym Kobra oraz Inwest.

Orgbud-Serwis przeprowadza również seminaria problemowe dla pracowników firm odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji kosztowej w postępowaniu przetargowym.

Źródło: Informatyka w Budownictwie, nr 1 (2) 2009
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy