Wirtgen GmbH zakończył proces międzynarodowego wdrożenia rozwiązania SAP w swoim polskim oddziale. Wdrożenie prowadziła firma itelligence.
Wirtgen GmbH zakończył proces międzynarodowego wdrożenia rozwiązania SAP w swoim polskim oddziale. Wdrożenie prowadziła firma itelligence. Celem projektu było usprawnienie obsługi klientów dzięki zastosowaniu najnowszej wersji SAP CRM oraz usprawnienie wewnętrznego przepływu informacji w zakresie zamawiania części zamiennych i maszyn pomiędzy polską i niemiecką siedzibą Wirtgena. Wirtgen jest jedną z pierwszych firm na świecie wykorzystującą SAP CRM 2007 w obszarze serwisu. Większość zamówień składanych przez klientów w salonach Wirtgen trafia do rozwiązania SAP CRM, z którego bezpośrednio transferowana jest do niemieckich zakładów produkcyjnych. Dzięki takiej integracji obszarów sprzedaży i produkcji, obsługa klientów uległa znacznej poprawie.
Podobnie jest ze zleceniami serwisowymi. Po wdrożeniu SAP CRM proces zamawiania części zamiennych został ujednolicony w ramach grupy, co oznacza, że zamówienia części maszyn budowlanych, są w prosty sposób przekazywane do centrali Wirtgena i tam realizowane. Rozwiązanie usprawniło proces sprawdzania dostępności i zamawiania tych części, co w końcowym efekcie przełożyło się na skrócenie czasu realizacji zamówień serwisowych.
Firma itelligence wykonała także konfigurację systemu SAP CRM w obszarze funkcjonalności pokrywających specyficzne dla Polski regulacje prawne. Międzynarodowy projekt wdrożenia rozwiązania SAP obejmie większość z 55 oddziałów Wirtgena na świecie. Polski oddział był jednym z pierwszych zagranicznym oddziałem, w którym wdrożono SAP. Rozwiązanie obejmuje obszary rachunkowości finansowej (SAP FI), sprzedaży i dystrybucji (SAP SD) oraz zarządzania relacjami z klientami (SAP CRM 2007).
Źródło: Informatyka w budownictwie, nr 3 (8) 2010