Selena wdraża chmurę Microsoft

Ocena: 0
13972
Grupa Selena – producent i dystrybutor chemii budowlanej – wdraża rozwiązania Microsoft Office 365 oraz Windows Intune 2.0, funkcjonujące w tzw. chmurze Microsoftu.

Ekoszt firmy Athenasoft to prosta aplikacja do mobilnego kosztorysowania w chmurze
Rys. Athenasoft


 Nowy, zintegrowany system informatyczny umożliwi zwiększenie efektywności działania firmy i obniży koszty obsługi infrastruktury IT. Jednocześnie, nowoczesne rozwiązania z rodziny Microsoft ujednolicą i uproszczą komunikację wewnątrz firmy, a także administrowanie, aktualizowanie oraz zarządzanie zasobami informatycznymi. Z nowych narzędzi, jakich dostarczają oba zakupione pakiety, korzystają obecnie pracownicy Seleny w Polsce, Hiszpanii i USA.

W skład Office 365 wchodzą narzędzia do komunikacji przez e-mail i komunikator, do zarządzania dokumentami i pracy grupowej oraz serwer komunikacyjny Lync, dzięki któremu możliwa jest komunikacja – również głosowa – z pracownikami rozproszonymi po całym świecie. Office 365 obejmuje wszystkie aplikacje pakietu biurowego Microsoft Office.

Z kolei Windows Intune 2.0 to kompleksowe i bezpieczne rozwiązanie przeznaczone do administrowania, aktualizowania i zarządzania komputerami firmowymi. Komputery Seleny objęte usługą Windows Intune zostaną docelowo zaktualizowane do systemu Windows 7 Enterprise (a w przyszłości będą aktualizowane do kolejnych wersji systemu Windows), co pozwala na ujednolicenie i standaryzację środowiska IT przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie chmurowe Microsoft zostało zintegrowane z lokalną usługą katalogową, umożliwiając każdemu pracownikowi indywidualne logowanie i zarządzanie z dowolnego miejsca.

Ponadto, w ramach integracji systemu informatycznego Grupa Selena wdrożyła rozwiązanie Active Directory. Jest to usługa katalogowa, która przechowuje informacje dotyczące obiektów w sieci i udostępnia je użytkownikom oraz administratorom. Oferuje ona wbudowane funkcje potrzebne do centralnego konfigurowania ustawień systemu, użytkownika i aplikacji oraz administrowania nimi. Dzięki usłudze Active Directory, Selena może uprościć zarządzanie użytkownikiem i komputerem, włączyć dostęp rejestracji jednokrotnej do zasobów sieciowych, a także zwiększyć poufność oraz bezpieczeństwo komunikacji i przechowywanych danych.

Grupa Selena planuje dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne oparte na modelu cloud. Obecnie narzędzia działają już na ponad 600 stanowiskach w firmie, natomiast w planach jest też rozszerzenie usługi w pierwszym roku trwania umowy na kolejnych 500–600. Dzięki wdrożeniu, cała Grupa zostanie szybko i sprawnie objęta spójnym systemem zarządzania i zintegrowanej komunikacji.

Informatyka w budownictwie, nr 2 (15) 2012


PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy